V říjnu 2019 se uskuteční čtyřdenní adaptační pobyt žáků 6. ročníku v Loučné pod Klínovcem. Cílem projektu (KK 01164/2019) je osvojení základních kompetencí v oblasti prevence rizikového chování, zdravého životního stylu a osvojení pozitivního sociálního chování a k rozvoji osobnosti žáků šestého ročníku. Žáci šestého ročníku se při přechodu na druhý stupeň musí přizpůsobit změně režimu, na který byli zvyklí. Dále se musí vypořádat se setkáváním s větším počtem nových pedagogů a s novými spolužáky. V

Zapojili jsme se do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (reg. číslo: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004015)
V souvislosti s novelou školského zákona (č. 82/2015 Sb.) jsou i na naši školu kladeny vysoké nároky ohledně zajištění rovného přístupu ke vzdělávání všech dětí, žáků a studentů tak, aby byl plně využit potenciál každého jedince a zároveň nedocházelo ke snižování nároků žádné skupiny. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli stát se jednou z 336 škol zapojených do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi, který realizuje Národní institut pro další vzdělávání (NIDV). Projekt je spolufinancován EU ve výši 148 801 183,04 Kč.   

Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/0008212
V termínu 1. 1. 2019 - 31. 12. 2021 se naše škola zapojila do Projektu "Zavádění formativního hodnocení na základních školách". Projekt je realizovaný PedF UK a vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř. Podporuje učitele v rozvoji jejich dovednosti v oblasti efektivní zpětné vazby.

Dne 6.3. 2019 se žáci 7.B vydali do chebského muzea, kde se zúčastnili projektového dne s názvem Na skok do chebské minulosti. Seznámili se s pojmem archeolog a jeho prací, jež je velmi důležitá a zajímavá. Všichni dostali moc pěkný pracovní sešit, v němž  byly úkoly, které jsme postupně spolu plnili. Získali jsme mnoho nových informací. Prohlíželi jsme si  velmi  přesné kopie  archeologických nálezů – váz, hrnců, zbraní, šperků a různých nádob. Zaujalo nás, jak vypadal Cheb v minulosti. Výklad byl

Škola zahájila 1. 2. 2019 realizaci projektu Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb II. - CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_063/0011053 v rámci ESF - OP VVV. V první fázi byly zahájeny činnosti klubů a dále doučování určené žákům. Během druhého pololetí školního roku proběhne rozvoj profesních dovedností pedagogických pracovníků formou nových metod práce a o hlavních prázdninách pak bude zahájena podpora pedagogů v podobě kurzů DVPP. Zároveň byly zahájeny práce v šablonách zapojení externího odborníka ve výuce a ve školní družině.

Program MŠMT - Podpora vzdělávání cizinců ve školách, č. j.: MSMT-24277/2017, umožnil rozšíření výuky českého jazyka přizpůsobenou potřebám dětí a žáků - cizinců z třetích zemí Díky prostředkům došlo k usnadnění integrace žáků do naší společnosti a zabezpečení rozvoje jejich komunikativních schopností v českém jazyce. Prostředky byly využity na doučování – individuální práci pedagoga s žáky – cizinci nad rámec běžné výuky a na učební pomůcky, které žákům – cizincům slouží k překonání jazykové bariéry. V rámci projektu bylo během roku 2018 podpořeno celkem 7 žáků – cizinců a nakoupeno 16 učebních pomůcek. Pro práci s žáky bylo využita metodika Čeština jako cílový jazyk, Jaromíra Šindelářová – Svatava Škodová. Podpora žáků - cizinců pokračuje i v letošním roce. Závěrečná zpráva k stažení níže.

Dne 20. listopadu se od 16,00 koná čtvrté setkání zákonných zástupců v rámci projektu ESF - Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb, r.č. CZ.02.3.X/0.0/0.0/16_022/0003312. Tématem tohoto setkání bude prevence šikany. Lektorem je okresní metodik prevence paní Mgr. Kateřina Slavíková z Pedagogicko-psychologické poradny. Dostatečný prostor bude i pro další otázky v oblasti prevence. Těšíme se na setkání s Vámi.

Škola získala i pro období září - prosinec finanční podporu na dopravu žáků na plavecký výcvik v rámci rozvojového programu Podpora výuky plavání v základních školách v roce 2018 (III. etapa)(č. j.: MSMT-10011/2018-1). Program přispívá k efektivnějšímu přesunu žáků do a z bazénu, menší časové ztrátě při zajištění plaveckého výcviku. 

c.p.

Dne 9. května se v odpoledních hodinách konalo již druhé setkání zákonných zástupců v rámci projektu ESF - Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb, r.č. CZ.02.3.X/0.0/0.0/16_022/0003312. Tématem tohoto setkání byla prevence šikany. Lektorem byl okresní metodik prevence paní Mgr. Kateřina Slavíková z Pedagogicko-psychologické poradny. Setkání proběhlo v přátelské atmosféře, dotazy zákonných zástupců směrovaly i do dalších oblastí prevence.

Práce klubů, doučování a zavádění nových metod do výuky pokračuje i v letošním školním roce 2017/2018.  Vedoucí jednotlivých předmětů plánují přínosné, motivující a pestré činnosti, které aktivizují a podporují žáky v jejich vývoji. Zaměřují se především na rozvoj čtenářské logiky, vrozené logiky, verbálních schopností, matematických schopností, plošnou a prostorovou představivost, kreativitu, důvtip, funkční gramotnost, praktickou inteligenci, vnímání a postřeh.

Program MŠMT - Podpora vzdělávání cizinců ve školách (Č. j.: MSMT-24277/2017) umožní rozšíření výuky českého jazyka přizpůsobenou potřebám dětí a žáků - cizinců z třetích zemí. Díky získaným prostředkům dojde k usnadnění integrace žáků do naší společnosti a zabezpečení rozvoje jejich komunikativních schopností v českém jazyce. Prostředky budou využity na doučování – individuální práci pedagoga s žáky – cizinci nad rámec běžné výuky a na učební pomůcky, které žákům – cizincům pomohou k překonání jazykové bariéry.

Každý měsíc se na škole setkávají pedagogové z několika škol, seznamují se s různými technikami a pomůckami, které mohou využít při své práci. Proběhl již devět setkání například s tématy - Stín, Hejného matematika, Měření fyzikálních veličin sadou Pasco, využití stavebnice Voltík, krychlová tělesa. Tento měsíc se uskuteční setkání s prezentací žákovské práce - využití stavebnice typu Merkur, měření pomocí senzorů Arduino. Setkání se konají jedenkrát v měsíci ve středu od 15,45 v učebně Smart, tentokrát 28. 2. 2018.

V rámci projektu OP VVV "Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb" jsme se rozhodli rozšířit výuku o metodu CLIL - Content and Language Integrated Learning. CLIL je specifický typ výuky integrující postupy didaktiky cizího jazyka a didaktiky nejazykového vyučovacího předmětu. Cílem je prohlubování znalostí, zvyšování kompetencí a získání větší jistoty v komunikačních dovednostech. Díky aktivitě našich pedagogů mohli žáci tuto metodu zažít v hodinách chemie, přírodopisu, přírodovědy, vlastivědy, matematiky, ale i v hudební a tělesné výchově. Vyučovacími jazyky byly anglický a německý jazyk. V úterý 12. prosince si žáci 5. B vyzkoušeli hodinu přírodovědy s Clilem. Žáci si při výuce připomněli stupňování přídavných jmen, jak v češtině, tak v angličtině. Zopakovali si názvy planet, které se pak naučili v cizím jazyce. Hlavním úkolem bylo vypracování pracovního listu, kde žáci řadili a porovnávali planety dle pokynů. Žáci mohli pracovat ve skupinách, sdílet své zkušenosti a jazykové dovednosti. Žáci pracovali aktivně a hodnotili hodinu velmi kladně. Zvolené metody a formy práce byly pro žáky zajímavé.

V pěti říjnových dnech, od 9. do 13. října, se třídy 6. A a 6. B s paními učitelkami Pavlínou Hošnovou a  Libuší Hudecovou zúčastnily adaptačního kurzu v Loučné pod Klínovcem. Žáci byli ubytovaní v hotelu Tri Star, v samostatné budově, kde měli nejen veškeré pohodlí, ale využívali zde hojně i velkou klubovnu, v níž byly pro ně připraveny tři besedy, jež vedli vážení hosté. Diskutovali s nimi o škodlivosti návykových látek, o bezpečnosti na internetu, o správném životním stylu. Žáci zde pracovali i v nejrůznějších

V říjnu 2017 se uskuteční pětidenní adaptační pobyt žáků 6. ročníku v Loučné pod Klínovcem. Cílem projektu (KK 01164/2017) je osvojení základních kompetencí v oblasti prevence rizikového chování, zdravého životního stylu a osvojení pozitivního sociálního chování a k rozvoji osobnosti žáků šestého ročníku. Žáci šestého ročníku se při přechodu na druhý stupeň musí přizpůsobit změně režimu, na který byli zvyklí. Dále se musí vypořádat se setkáváním s větším počtem nových pedagogů a s novými spolužáky. V

Cílem projektu je podpořit vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti bezpečného klimatu ve škole a tím docílit zlepšení klimatu ve škole. Potřeba změny v oblasti bezpečného klimatu ve škole vychází z výsledků šetření Mapa školy, kterou škola v minulém období realizovala a z narůstajícího počtu patologických situací, které škola musí často řešit. V rámci projektu bude cílová skupina podpořena prohloubením odborných znalostí a získáním praktických dovedností prostřednictvím DVPP a supervizí. Na počátku projektu byly na 3. ZŠ Cheb realizovány schůzky se supervizorem (21. - 23. 3. 2017) pro všechny pedagogické zaměstnance školy, kdy proběhla reflexe silných stránek a nalezen prostor pro další rozvoj v oblasti bezpečného

Vyzkoušeli jsme si nové metody výuky. Podporovali jsme žáky v rozvíjení jejich osobnosti pomocí klubů a doučování. Prázdniny se blíží a tak je čas zhodnotit, jak se nám vedlo a zjistit kde máme ještě rezervy, co můžeme udělat lépe nebo prostě jen jinak. Zjistili jsme, že spolu dokážeme hodně. Přejeme všem pohodové prázdniny a příští školní rok jedeme dál.

V rámci projektu podporujeme čtenářství a rozvoj logického myšlení i mimo výuku. Takových klubů je na škole hned několik, jak na 1. stupni tak i na 2.stupni.

Někteří žáci nečtou, protože mají doma málo knih a nemají tolik příležitostí k četbě, anebo je jim nabízena kniha, která je nezaujme. Nabídnout zajímavou knihu a také si o ní popovídat se svými kamarády nabízí čtenářský klub. 

V rámci klubů logiky řešíme zajímavé problémové úlohy a ani tady se rozhodně nenudíme. Žáci společně nacházejí řešení, učíme se naslouchat a přemýšlet.

 

Doučování žáků ohrožených školním neúspěchem probíhá jednou týdně 60 minut. Žáci si upevňují učivo, snaží se zvládnout základy a učí se efektivně učit. Nízký počet a větší časová dotace umožňuje využívat jiné metody práce, postupovat pomaleji a individuálně ke každému žákovi. I ti kteří v hodinách nestíhají, ztrácí ostych, nebojí se zeptat a to co jim uniklo v hodině si zopakovat.

 

V rámci projektu Šablony na ZŠ jsme v rámci předmětu Matematika zkusili tandemovou výuku trochu jinak a zapojili jsme dohromady žáky dvou ročníků. Rozdělili jsme žáky do smíšených skupin. V každé skupině byl jeden žák z vyššího ročníku, který pomáhal a radil při řešení zadaných úloh. 

Žáci vyšších ročníků zjistili, že vysvětlovat není tak jednoduché a ti mladší se zapojili do řešení úloh s větší vervou. Učitelé pomáhali "malým učitelům" a řídili jednotlivé fáze hodiny. Všem hodina rychle uběhla a moc se líbila. Vznikla nová přátelství mezi staršími a mladšími ročníky.

 

 

Strana 1 z 5

Identifikace školy

IČ: 70987165
REDIZO: 600066282
IZO: 102040800
DIČ: CZ 70987165
č.ú.: 12430331/0100 - škola

Zřizovatel

nám. Krále Jiřího z Poděbrad 1/14, Cheb
Tel: 354 440 111
E-mail: podatelna@cheb.cz
ID datové schránky: a8gbnyc

Vedení školy

sekretariát : Alena Trávníčková, 3zscheb@seznam.cz

ředitel školy : Mgr. Pavel Černý, cerny@3zscheb.cz

zástupce ředitele : Mgr. Hana Veselá, vesela@3zscheb.cz

výchovný poradce : Mgr. Eva Pospíšilová, pospisilova@3zscheb.cz

metodik prevence : Mgr. Pavlína Hošnová, hosnova@3zscheb.cz

ICT koordinátor : Ing. Zdeněk Vrbata, vrbata@3zscheb.cz

Vedoucí ŠD : Dobroslava Šmídková, smidkova@3zscheb.cz

Vedoucí ŠJ : Lenka Horčičková, horcickova@3zscheb.cz