Při práci s textem žáci poznávají netradiční metody. Během uplynulých šesti dílen již poznali a vyzkoušeli 8 různých metod práce. Řízené čtení, předvídání z klíčových slov, tabulka tvrzení ANO x NE, podvojný deník, brainstorming, myšlenková mapa, čtení s otázkami nebo pětilístek – to jsou metody, kterými žáci rozvíjeli a upevňovali své čtenářské dovednosti.
V závěru každé dílny se našel prostor pro sezení v kruhu, kde si děti mohly promluvit o pocitech, které v nich čtení příběhu vyvolalo. Téměř vždy se rozvinula diskuse na téma, ke kterému se děj dané kapitoly vztahoval. Sezení v kruhu navozuje uvolněnou a přátelskou atmosféru, ve které mohou zážitky z četby ještě volně doznít. Další čtenářská dílna je již naplánována na měsíc leden a jistě bude dalším zpestřením výuky a přispěje k rozvoji prožitkového čtenářství.
Mgr. Hana Pultarová{vsig}2015_16/cten_dilny/cd_5{/vsig}