Projekty
- Projekt "Technika je zábava"
- Projekt ESF - DVVP 3.zš Cheb
- Projekt ESF - PEDOŠ
- Projekt: Podpora přírodovědného a technického vzdělávání v Karlovarském kraji
- OP VK - Výzva 56
- Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb - ESF
- CKP - Projekt KREATIV
- Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb II. - ESF
- Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb III. - ESF
Škola zahájila 1. 2. 2023 realizaci projektu Zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu a inkluzivnímu vzdělávání na 3. ZŠ Cheb - 22_002/0002836-01 v rámci ESF - OP JAK. Projekt podpoří pedagogy školy a školní družiny ve vlastním vzdělávání, žáky školy a účastníky školní družiny v šablonách 1.II/9 Inovativní vzdělávání žáků v ZŠ a ŠD, 1.II/10 Podpora žáků s OMJ v ZŠ, 1.II/11 Odborně zaměřená setkávání v ZŠ a ŠD Vítaným příspěvkem je podpora školního života školním asistentem a školním psychologem. Projekt je tříletý, probíhá do 31. 12. 2025.
Naše škola je už pátým rokem zapojena do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (APIV B), stejně jako dalších 355 škol po celé republice. Tento projekt realizuje Národní pedagogický institut ČR. Díky jejich nabídce seminářů dalšího vzdělávání, ale i možnosti koučinku a mentoringu se nepřestáváme dále vzdělávat. Výhodou je, že si témata kurzů nebo odborné konzultace vybíráme podle našich potřeb, a navíc se konají přímo u nás ve škole, případně online.
Série školení v rámci projektu míří k prohloubení našich znalosti a dovedností práce s rozmanitou třídou, pomáhají nám osvojit si způsoby, jak podpořit každé dítě, ať už nějak znevýhodněné či nadané. Projekt pomáhá také s tím, jak zlepšit zapojení
Zapojili jsme se do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi (reg. číslo: CZ.02.3.61/0.0/0.0/16_020/0004015)
V souvislosti s novelou školského zákona (č. 82/2015 Sb.) jsou i na naši školu kladeny vysoké nároky ohledně zajištění rovného přístupu ke vzdělávání všech dětí, žáků a studentů tak, aby byl plně využit potenciál každého jedince a zároveň nedocházelo ke snižování nároků žádné skupiny. Z tohoto důvodu jsme se rozhodli stát se jednou z 336 škol zapojených do projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi, který realizuje Národní institut pro další vzdělávání (NIDV). Projekt je spolufinancován EU ve výši 148 801 183,04 Kč.
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání, registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_032/0008212
V termínu 1. 1. 2019 - 31. 12. 2021 se naše škola zapojila do Projektu "Zavádění formativního hodnocení na základních školách". Projekt je realizovaný PedF UK a vzdělávací organizací EDUkační LABoratoř. Podporuje učitele v rozvoji jejich dovednosti v oblasti efektivní zpětné vazby.
Škola zahájila 1. 2. 2019 realizaci projektu Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb II. - CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_063/0011053 v rámci ESF - OP VVV. V první fázi byly zahájeny činnosti klubů a dále doučování určené žákům. Během druhého pololetí školního roku proběhne rozvoj profesních dovedností pedagogických pracovníků formou nových metod práce a o hlavních prázdninách pak bude zahájena podpora pedagogů v podobě kurzů DVPP. Zároveň byly zahájeny práce v šablonách zapojení externího odborníka ve výuce a ve školní družině.
Program MŠMT - Podpora vzdělávání cizinců ve školách, č. j.: MSMT-24277/2017, umožnil rozšíření výuky českého jazyka přizpůsobenou potřebám dětí a žáků - cizinců z třetích zemí Díky prostředkům došlo k usnadnění integrace žáků do naší společnosti a zabezpečení rozvoje jejich komunikativních schopností v českém jazyce. Prostředky byly využity na doučování – individuální práci pedagoga s žáky – cizinci nad rámec běžné výuky a na učební pomůcky, které žákům – cizincům slouží k překonání jazykové bariéry. V rámci projektu bylo během roku 2018 podpořeno celkem 7 žáků – cizinců a nakoupeno 16 učebních pomůcek. Pro práci s žáky bylo využita metodika Čeština jako cílový jazyk, Jaromíra Šindelářová – Svatava Škodová. Podpora žáků - cizinců pokračuje i v letošním roce. Závěrečná zpráva k stažení níže.
Škola získala i pro období září - prosinec finanční podporu na dopravu žáků na plavecký výcvik v rámci rozvojového programu Podpora výuky plavání v základních školách v roce 2018 (III. etapa)(č. j.: MSMT-10011/2018-1). Program přispívá k efektivnějšímu přesunu žáků do a z bazénu, menší časové ztrátě při zajištění plaveckého výcviku.
c.p.
Program MŠMT - Podpora vzdělávání cizinců ve školách (Č. j.: MSMT-24277/2017) umožní rozšíření výuky českého jazyka přizpůsobenou potřebám dětí a žáků - cizinců z třetích zemí. Díky získaným prostředkům dojde k usnadnění integrace žáků do naší společnosti a zabezpečení rozvoje jejich komunikativních schopností v českém jazyce. Prostředky budou využity na doučování – individuální práci pedagoga s žáky – cizinci nad rámec běžné výuky a na učební pomůcky, které žákům – cizincům pomohou k překonání jazykové bariéry.
V říjnu 2017 se uskuteční pětidenní adaptační pobyt žáků 6. ročníku v Loučné pod Klínovcem. Cílem projektu (KK 01164/2017) je osvojení základních kompetencí v oblasti prevence rizikového chování, zdravého životního stylu a osvojení pozitivního sociálního chování a k rozvoji osobnosti žáků šestého ročníku. Žáci šestého ročníku se při přechodu na druhý stupeň musí přizpůsobit změně režimu, na který byli zvyklí. Dále se musí vypořádat se setkáváním s větším počtem nových pedagogů a s novými spolužáky. V
Cílem projektu je podpořit vzdělávání pedagogických pracovníků v oblasti bezpečného klimatu ve škole a tím docílit zlepšení klimatu ve škole. Potřeba změny v oblasti bezpečného klimatu ve škole vychází z výsledků šetření Mapa školy, kterou škola v minulém období realizovala a z narůstajícího počtu patologických situací, které škola musí často řešit. V rámci projektu bude cílová skupina podpořena prohloubením odborných znalostí a získáním praktických dovedností prostřednictvím DVPP a supervizí. Na počátku projektu byly na 3. ZŠ Cheb realizovány schůzky se supervizorem (21. - 23. 3. 2017) pro všechny pedagogické zaměstnance školy, kdy proběhla reflexe silných stránek a nalezen prostor pro další rozvoj v oblasti bezpečného
Adaptační pobyt byl realizován v Loučné pod Klínovcem. Pestrý program byl rozdělen na dopolední přednáškovou činnost a odpolední intenzivní pobyt na zdravém vzduchu. Nachodili jsme asi 40 km (vycházky byly realizovány za každého počasí). Během vycházek byl dostatečný prostor pro vzájemné poznávání, nebyl prostor pro ,,držení telefonu“. Přednášky byly pro děti zajímavé. Kromě plánovaných přednášek se nám také podařilo spojit s panem Romanem Kohoutem, který se věnoval problému kyberšikany. Dále jsme také využili stůl pro stolní tenis v posilovně hotelu a uspořádali tak ještě turnaj ve stolním tenise. Během pobytu se v podvečerních hodinách uskutečnily výtvarné dílny, kde děti vytvořily pěkné koláže, v další si každý ozdobil původně bílé triko. Po celou dobu pobytu jsme dbali na správné stravovací návyky (spousta dětí třeba vůbec nesnídá). Celkově hodnotíme pobyt jako zdařilý, jen to počasí nám mohlo více přát.
vedoucí projektu
Mgr. Pavlína Hošnová
Dne 3. října 2016 odjela třída VI. A do Krušných hor do Loučné pod Klínovcem, aby se zde zúčastnila pětidenního adaptačního pobytu. Jeho cílem bylo sblížení obou bývalých 5. tříd. Pobyt byl protkán mnohými výlety, které nás bavily, i když počasí nám vůbec nepřálo. Vyšlapali jsme na horu Klínovec, bohužel byla silná mlha, tudíž se nám nenaskytl žádný výhled. Dalšími zdařilými výlety byly pěší túry na Boží Dar a do Podmořského světa v Oberwiesenthalu v Německu. Bylo to úžasné. Také jsme byli účastníky několika besed-témata byla „Moderní je nekouřit, šikana a kyberšikana.“ Besedy přednášel pan Zdeněk Pospíšil a Roman Kohout. Beseda na téma Zdravý životní styl-od pravěku do dnešní doby se uskutečnila s herci chebského divadla. Absolvovali jsme výtvarnou dílnu, kde jsme si vyzdobili trička. Adaptační pobyt jsme zakončili večerní diskotékou. Náplň pobytu byla pestrá, skloubili jsme zábavu s poučením. Hlavní cíl-vzájemné poznávání nás všech-jsme opravdu naplnili. Ráda bych si takový pobyt zopakovala. Program se uskutečnil díky podpoře Karlovarského kraje v rámci Programu na podporu aktivit v oblasti primární prevence rizikového chování u dětí a mládeže, r. č. 02129/2016-00.
Kristýna Marková
žákyně VI.A
Ve dnech 8.11.-14.11.2015 se 24 žáků zúčastnilo jazykově - vzdělávacího pobytu v Londýně. Cílem bylo zlepšení jazykových schopností, dovedností žáků a seznámení žáků s reáliemi dané země. Žáci navštívili spoustu významných památek jako např.: Tower of London, Tower bridge, Buckinghamský palác, Katedrála sv. Pavla, Palác Hampton court, Trafalgarské náměstí, Westminsterské opatství, Big Ben. Své jazykové dovednosti žáci zlepšovali ve škole s anglicky mluvícími učiteli. Během výuky převažovala skupinová práce a učitelé dbali hlavně na správnou
Ve dnech 9. – 13. 11. 2015 v rámci projektu 3. ZŠ Cheb - podpora jazyků a čtenářství, CZ.1.07/1.1.00/56.0199, navštívili dva pedagogové (ředitel školy Mgr. Pavel Černý a VP Mgr. Eva Pospíšilová) naší školy spřátelenou školu v SRN, v nedalekém městečku Netzschkau. Hlavním cílem bylo seznámit se s během školy, s organizací a stylem výuky, sledování metod práce ve vybraných hodinách (Ma, Fy, Z, TV), získat vhled do systému řízení školy, porovnat práci se žáky se SVP.
Ve velmi přátelské atmosféře jsme absolvovali týden plný nových podnětů a nápadů pro naši praxi. Pan ředitel poskytl interview studentce
Naši žáci absolvovali v prosinci 2014 a únoru 2015 na Gymnáziu Cheb tzv. Přírodovědné dny, při kterých absolvovali výuku přírodovědných předmětů v inovovaných učebnách s využitím pomůcek zakoupených z projektu. Měli také možnost zúčastnit se programu místního planetária.
Škole bylo schváleno financování projektu 3. ZŠ Cheb - podpora technických dovedností, reg. číslo CZ.1.07/1.1.00/57.0455. V rámci výzvy budou v průběhu září - prosince 2015 realizovány následující klíčové aktivity:
1. Rozvoj technických dovedností žáků na druhém stupni základní školy.
2. Individualizovaný rozvoj ústních komunikačních dovedností učitelů v anglickém jazyce formou blended learningu.
Škole bylo schváleno financování projektu 3. ZŠ Cheb - podpora jazyků a čtenářství, reg. č.: CZ.1.07/1.1.00/56.0199. V rámci výzvy budou v průběhu srpna - prosince 2015 realizovány následující klíčové aktivity:
1. Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti.
2. Zahraniční jazykový kurz pro učitele.
3. Stínování (shadowing) pro pedagogy cizích jazyků, matematiky, přírodovědných a technických předmětů v zahraničí.
4. Zahraniční jazykově-vzdělávací pobyt pro žáky.
Škola získala dotaci MŠMT v rámci rozvojového programu Podpora implementace etické výuky do vzdělávání v základních školách a v nižších ročnících víceletých gymnázií v roce 2015, č. j. MSMT-3770-9/2014. Projekt vychází ze ŠVP, kde se etická výchova vyučuje v rámci průřezových témat v jednotlivých předmětech. Cílem projektu je rozšíření výuky etické výchovy na první stupeň a detailnější rozpracování na stupni druhém. Důležité je zvyšování kvality vzdělávání prostřednictvím výchovného stylu učitele a v zavádění etické výchovy jako nástroje prevence rizikového chování. Toto bude umožněno společným vzděláváním sboru v kurzu etické výchovy, který bude realizován díky dotaci MŠMT v rámci daného rozvojového programu ve dnech 29., 30. 6. a dále 29. 10. 2015.
Škola získala dotaci ze státního rozpočtu v rámci Programu na podporu aktivit v oblasti prevence rizikového chování na rok 2012 - e.č. 0140/PRV/PP/2012. Získaná dotace bude použita pro financování školního psychologa v rámci pokračování aktivit v oblasti prevence rizikového chování. Žáci se tak budou i v letošním roce průběžně věnovat aktuálním tématům závislosti na návykových látkách, gamblerství, šikana, a dalším během tzv. koleček. Mimoto mají možnost si domluvit osobní schůzku se školním psychologem jak žáci tak jejich rodiče. Děkujeme za podporu MŠMT.
Pohádkářky regionu - Podpora čtenářské gramotnosti na základních školách v roce 2008, MŠMT – RPCG 170/2008.
Podkategorie
Projekt "Technika je zábava"
Název operačního programu: Technika je zábava
Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.18/02.0035
Realizace a ukončení projektu: 3.12. 2012 - 31.12. 2014
Nositel projektu: Střední průmyslová škola Ostrov
Odkaz na stránky projektu: http://spsostrov.cz/technika-je-zabava
Garant na naší škole: Mgr. Eva Pospíšilová
Projekt ESF - PEDOŠ
3. ZŠ zpracovala v rámci šablony III/2 DUMy (výstup v pdf v příslušné sekci) pro:
6. ročník, Fyzika, Magnetické vlastnosti látek, Měření fyzikálních veličin, Hustota látky
7. ročník, Fyzika, Pohyb tělesa, Síla, Tlak, Hydrostatický tlak, síla, Archimedův zákon, Páka
8. ročník, Fyzika, Elektrické vlastnosti látek, Akustika, Práce a výkon, Teplo, Skupenské změny, Optika
9. ročník, Fyzika, Elektrický proud a napětí, Elektromagnetické jevy
5. ročník, Informatika, Základy obsluhy PC, Počítačová grafika, Základy textového editoru
6.-9. ročník, Informatika, Textový editor, Internet, Prezentace, Tabulkový kalkulátor, Počítačová grafika, Tvorba webových stránek
8. ročník, Zeměpis, Státy světa, Cestovní ruch, Globální problémy lidstva, Mezinárodní organizace, Obyvatelstvo světa, Politické rozdělení světa, Doprava, Průmysl, Nerostné suroviny, Zemědělství, Služby, EU, OSN, Krajina, Životní prostředí, Evropa
Originály (v příslušném formátu) vytvořených DUMů si mohou pedagogičtí pracovníci ze ZŠ v ČR vyžádat e-mailem na kontaktní adrese
Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb - ESF
Projekt Profesní rozvoj pedagogů a podpora žáků ve vzdělávání na 3. ZŠ Cheb - CZ.02.3.X/0.0/0.0/16_022/0003312
CKP - Projekt KREATIV
PROJEKT KREATIV (KVALITA, REALIZACE, EMOCE, AKTIVITA, TRADICE, INOVACE, VZDĚLÁVÁNÍ) REG. Č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_010/0000577
Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb II. - ESF
Projekt Profesní rozvoj pedagogů a podpora žáků ve vzdělávání na 3. ZŠ Cheb II. - CZ.02.3.X/0.0/0.0/18_063/0011053