V rámci projektu OP VVV "Podpora kvalitnější přípravy žáků 3. ZŠ Cheb" jsme se rozhodli rozšířit výuku o metodu CLIL - Content and Language Integrated Learning. CLIL je specifický typ výuky integrující postupy didaktiky cizího jazyka a didaktiky nejazykového vyučovacího předmětu. Cílem je prohlubování znalostí, zvyšování kompetencí a získání větší jistoty v komunikačních dovednostech. Díky aktivitě našich pedagogů mohli žáci tuto metodu zažít v hodinách chemie, přírodopisu, přírodovědy, vlastivědy, matematiky, ale i v hudební a tělesné výchově. Vyučovacími jazyky byly anglický a německý jazyk. V úterý 12. prosince si žáci 5. B vyzkoušeli hodinu přírodovědy s Clilem. Žáci si při výuce připomněli stupňování přídavných jmen, jak v češtině, tak v angličtině. Zopakovali si názvy planet, které se pak naučili v cizím jazyce. Hlavním úkolem bylo vypracování pracovního listu, kde žáci řadili a porovnávali planety dle pokynů. Žáci mohli pracovat ve skupinách, sdílet své zkušenosti a jazykové dovednosti. Žáci pracovali aktivně a hodnotili hodinu velmi kladně. Zvolené metody a formy práce byly pro žáky zajímavé.